Cozy for my computer!

Jag har suttit i evigheter och gjort en massa mormorsrutor till en filt. Men jag har inget tålamod för sånt. Det skulle behövas närmare 300 stycken för att det ens skulle bli nått att värma sig med. Så vad skulle jag då göra med alla rutor som jag redan virkat?? Vilken tur att jag precis skaffat en ny dator! Nu behövde jag ju ett fodral till den så istället för att köpa ett, kom mina rutor till hands. Jag virkade ihop några rutor och virkade en grön kant runt om, sydde fast ett foder i grön trikå, sydde ihop den  och satte på knappar och öglor. För den som inte vet hur man virkar mormorsrutor så finns en bra beskrivning här.

Kommentarer
Postat av: Frida

åh va bra det blev! och va bra att du äntligen fick användning för dom :)

2010-08-08 @ 23:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0